Nuffnang Ads

Monday 11 August 2014

RADIO layan Rock Jiwang 90an????

Sape sini yang mendengar lagu2 rock jiwang 90's....korang suka lagu apa??

OK aku tambah rock supaya tak la nampak jiweng sangatttt... heheh

K aku dulu zaman2 90's, sukala sangat melayan lagu cam gitu. esp bila time nak SPM tahun 1999 tu... bayang ehsss waktu tu nak exam SPM, depan aku buku, depan buku tu RADIO!!! melayan la lagu jiwang2 ni. aishhhhh masuk otak waaa cakap laaaa. hahah. Masuk semua ok, ilmu dengan lagu jiwang tu sekali. dua2 aku leh hafal. hahah Percaya ke percaya?????

Nanti kejap2 bapak aku lalu belakang aku. coz masa tu aku study kat meja makan, so senang sikit aku nak melambak segala bagai termasuk RADIO antik aku. hehehe. Nanti bila ja bapak aku lalu, die tanya, 'masuk ke ko study tu??? aku dengar RADIO tu lagi rancak dari ko ni.' time ni aku khusyuk la, tapi bila ja bapak dah berlalu, aku tangkap jiwang pulak. bahaahaha....

radio cassette


RADIO aku dulu lebih macam ni la. Pinjam pulak dari mak aku. hehehe.. RADIO MANUAL ok... nak carik station radio kena la pusing tombol kat tepi tu. pas tu tengokla jarum kat depan tu. kalau station tu tk berapa nak jelas ko tarik la aerial kat tepi tu panjang2 (smp habis tau), pastu ko julur ke kiri ke kanan ke depan ke belakang smp la jelas.  waaaa sangat nostalgia betul la RADIO ni. Sekarang ni semua dengar radio dari gadget je. Rindu nya zaman 90's dulu. 

RADIO ktorg dulu ada butang record tu. kena tekan dua2 record+play button. Time tu cta2 nak wat recording. aku dengan kakak pun berangan sbb tu la record suara ktorg nyanyilah, DJ lah. Masa tu bapak pun keja RTM n aku ada gamba pakai headphone lagi masa kat studio RTM. hahahahh *senyum sumbang sorg diri** pastu kalau time aku perang dingin ngan kakak aku, then record lak luahan perasan dlm tu dengan harapan yg lagi sorang tu dengar recorded tape tu. heh!!

ooooooo i wish i could turn back time...... tapi aku tk regret of what i am now.... pun happy jugak.. alhamdulillahh.....



till we meet again....

***fidah***

No comments:

Post a Comment