Nuffnang Ads

Tuesday 12 August 2014

ULAT!!! MAKAN ULAT TAK??

Ulat apa yang boleh makan? Boleh ke makan ulat???


Tau tak di Sarawak ada ulat yang di makan? Pernah tak dengar ulat mulong?? 


Ini lah ulat mulong

Gemokkkkk kannn.... Geram aku tengok, pantang jumpa aku mesti nak cucuk2 ulat ni, rasa macam nak picit2 hokayyy. 
Juicy, extra protein & crunchy..... hhehehe

Tapi aku tak pernah lagi makan ni. Bapak aku kata kepala die tu keras sikit... waaaa bapak aku pernah kot makan ni??? hokayyy ceritera dari kawan2 bapak duhal. Goreng tanpa minyak pun sodapppp....

Ulat ni tinggal di pokok sagu n makan sagu.... so ulat ni vegetarian gituu n makan benda2 yang bersih....sebab dia tinggal di dalam pokok sagu tu. 

Sebesen seperti dalam gambar atas tu RM10, 10-20 tahun dulu (masa zaman aku comel dulu tu..ahaksss) RM10 penuh besen tu. Lagi banyak ulat2 menggeletik dlm tu. Sekarang lebih habuk kayu dari ulat. 

till we meet again....

***fidah***

No comments:

Post a Comment